Teoretické řeči zůstanou vždy jenom suchými přednáškami a holými fakty, které si stěží dokážete představit, dokud k nim nemůžete připojit reálné zkušenosti a příklady z praxe. Stejně to probíhá i v oblasti franchisingu. Je skvělé vyslechnout si různá čísla o úspěšnosti franchisingových konceptů, ale teprve ve chvíli, kdy někdo přijde s konkrétním příkladem franchisora a na něj navázaných franchisantů, najednou začínáte chápat, o co jde. Přesně takovou ukázkou je u nás síť drogerií Teta.
Někde zůstane všechno při starém
U nás v České republice je Teta vůbec největší franchisovou sítí drogerií. Už vyslovením názvu této firmy určitě začínáte mít jasnější obrysy, o co jde. Určitě jste také v televizi zaznamenali reklamy, které upozorňují na to, že se z Tety stává Top drogerie. Ano, v současnosti už probíhá rebranding této značky. V reklamě se zdůrazňuje, že obavy pravidelných zákaznic, že v prodejně „nezůstane kámen na kameni“ jsou naštěstí naprosto liché. Naopak, zůstane zde „všechno při starém“ a to včetně šikovného pana vedoucího. Pro ty podnikatele, kteří změnu designu nechtějí, totiž vznikla značka Top drogerie, u které se změní jenom vývěsní štít a jinak zůstane opravdu všechno při starém, takže se stabilní zákazníci nemusí ničeho bát. Značkové drogistické speciálky ale budou dále fungovat jako Teta drogerie, Top drogerie budou volnou obchodní aliancí. Půjde tedy o dvě značky.
Obměna se testovala půl roku
Co je cílem rebrandingu Tety tam, kde změny proběhnou? Udělat prodejny ještě atraktivnější pro nákup. Zkrátka vaše drogerie se stane přátelským místem, kam budete rádi chodit, rádi se tam budete vracet. Obměna značky se dotkne celkem zhruba 800 prodejen, které najdete jak v Čechách, tak i na Slovensku. Dnes již probíhá a vzhledem k obrovskému počtu prodejen se počítá, že všechny obchody by měly být v novém do časového horizontu příštích pěti let. V čem se prodejny změní? Jednotlivé prodejny čeká úplně nový design a úprava prostor. Výsledkem má být mnohem pohodlnější nákup než dosud. Například se bude lišit osvětlení a systém regálů. Přitom na vývoji si společnost p. k. Solvent, provozovatel vlastních (v současnosti je jich u nás 345) a franchisových (asi 441 prodejen) drogerií, dala opravdu záležet. Celý koncept testovala na prodejně, kterou reálně postavila ve skladové hale a to po dobu šesti měsíců. Zároveň se Teta mění z původní volné franchisy v pevnou.