Pařížská ulice je nejdražší v Česku. Patří do světové dvacítky 

Pařížská ulice je nejdražší v Česku. Patří do světové dvacítky
Pařížská ulice je nejdražší v Česku. Patří do světové dvacítky

Kdybyste měli několik stovek tisíc navíc, kam byste je jeli utratit? Rozhodně do Pařížské ulice. Ta se podle posledních statistik dostala regulérně do světové dvacítky nejdražších ulic. A vloni vůbec poprvé byla tou nejdražší ulicí v České republice. Najdete ji v hlavním městě, konkrétně přiléhá ke Staroměstskému náměstí čili o bohaté turisty zde nemá nouze. Dokonce se jí podařilo předběhnout i ulici Na Příkopech, která v minulých letech vévodila žebříčku.  

Srovnává se bezmála 50 zemí světa 

Výsledky vyplývají z nedávného žebříčku Main Streets Across the World, v rámci kterého se srovnává bezmála padesát zemí světa, a to podle právě zmiňovaných nejdražších nákupních ulic, které se v nich nachází. Pařížská se nově stala nejdražší tuzemskou ulicí, obchodníci si zde za pronájem jednoho metru prodejny zaplatí více jak 2700 eur ročně, v přepočtu tedy kolem 66 tisíc korun.  

Pokud bychom to měli srovnat s ulicí Na Příkopech, která ještě donedávna byla tou nejdražší ulicí u nás, zde se ceny za jeden metr prodejny pohybují kolem šedesáti tisíc korun.  

Mezi dvaceti nejdražšími ulicemi světa 

Pařížská ulice se z celého žebříčku dostala na sedmnácté místo, což je v porovnání s uplynulými roky vůbec nejvyšší umístění. Je sice pravdou, že v době covidu se tento žebříček nesestavoval, ale i tak se jedná o velkou věc.  

Nabízí se otázka, proč jsou ceny za metr prodejny tak vysoké. Důvodem je především limitované množství prodejní plochy, která je aktuálně k mání. A to má samozřejmě také vliv na růst cen nájmů. Tímto se však přibližujeme trochu tomu západnímu trendu, kdy se na první příčky umísťují právě ulice s luxusním zbožím, což Pařížská ulice bezesporu je.  

Pařížská ulice po stránce výkonnostní je v celoevropském měřítku vynikající. Dokázala se navíc udržet i přes klacky, které se v posledních letech namanuly pod nohy. A to samozřejmě mluvíme i o úbytku turistického ruchu a sníženém zájmu o kancelářské prostory.