Facebook – konec neurčitých článků

Facebook
Facebook

Všichni dobře známe nadpisy tipu: „Objednala si kávu. Co se stalo potom, to vás dostane na kolena!“ nebo „Podíval jsem se pod její polštář… a byl jsem V ŠOKU!“.

Dobrá zpráva pro všechny, kteří mají svou zeď zasypanou stovkami těchto neurčitých a zavádějících článků. Článků, které mají za úkol nalákat uživatele svých profilů, aby se proklikli přes zavádějící titulek na stránku.

Tyto příspěvky mnoha uživatelům překáží a lidově řečeno lezou na nervy. Od teď s tím bude ale konec! Postupně tyto články začnou z vašich domovských stránek a facebookových zdí mizet.

Bohužel doposud tomu je tak, že podobné tituly jsou na sociálních sítích více než běžné a uživatelé na ně mohou narazit až několikrát denně. Snaha majitelů těchto příspěvků je zaujmout čtenáře tím, že je donutí ke kliknutí na článek. Anglické označení pro články takového typu je „clickbait“ – což v překladu znamená doslovně návnada na kliky.

Sociální síť zvaná Facebook však nedávno oznámila, že zprávy takto neférově označené začne postupně označovat a omezovat. Nějakou dobu potrvá, než se tento proces podchytí a vychytá, avšak již první kroky mohou být viditelné. Toto omezení se bude týkat všech článků, které záměrně v titulu vynechávají důležitou informaci.

Pan Alex Peysakhovich však konstatoval, že napříč tomu, že Facebook tyto zamezovací kroky podnikl, lidé si stále říkají, že články s neférovými titulky na svých zdích vidí stále. Dle jeho slov, se lidé přiklánějí spíše k titulům, u kterých se mohou rozhodnout, který článek jim bude stát za přečtení a za kliknutí.

Jak Facebook rozpozná neférový titulek?

Sociální síť začala pracovat s uživatelským chováním, nic méně k této funkci přidala detekci frází. To znamená, že detekuje konkrétní fráze, které se velmi často v zavádějících článcích opakuje. Za tzv. neférový titulek je označován nadpis, který:

  • úmyslně zatajuje důležitou informaci pro posouzení daného článku,
  • zbytečným způsobem přehání a vzbuzuje marné očekávání u čtenáře.

Detekování takovýchto titulků provádí automaticky počítač a i samotný tým zaměstnanců Facebooku označil již na tisíce titulů s vynechanou důležitou informací. Analýza je velmi obdobná jako u spamového filtru. Facebook závěrem jen konstatoval, že stránky dlouhodobě odkazující na tzv. clickbait titulky, budou penalizovány.

Proto odkazujete-li na svůj obsah, dobře zvažte pod jakým titulem.