Mnohé firmy se aktuálně snaží, aby byly bezpečným místem pro své zaměstnance i zákazníky. A řadě společnostem se to opravdu daří. Některé se však stále dotazují na to, jaká další opatření zajistit, aby se zabránilo možnému šíření koronaviru ve firmě. Naštěstí způsobů, jak šíření koronaviru zabránit, je celá spousta. Není to jenom o dezinfekci rukou nebo o pravidelné a přísné hygieně.
Zvýšení limitu pro bezkontaktní platby
Během koronavirové pandemie se většina lidí naučila platiti kartou online. Konečně z nich opadl ten strach z toho, že se pošlou peníze a zboží nikde. Řada lidí si proto navýšila i svůj limit pro bezkontaktní platby, protože se očekávalo, že s příchodem prakticky neustálého placení online přijdou i vyšší útraty na kreditních kartách. Stejnou cestou by se měla vydat i společnost. Například v kantýně by se mělo zavést bezkontaktní placení, případně by každý lídr společnosti měl zvýšit bezkontaktní limity, aby se výplaty zaměstnancům mohly posílat na účet a nikoli předávat do rukou v hotovosti.
Elektronické verze dokumentů
V mnoha firmách se stále ještě používají klasické papírové verze různých dokumentů. Ať už mluvíme o smlouvách nebo fakturách či účtenkách, všechno to jsou nyní přenašeči koronaviru, od kterých bychom se měli držet dál.
V ideálním případě by se do firem měly zavést elektronické verze dokumentů. Papírové účtenky by měly nahradit elektronické účtenky, které se budou zákazníkům zasílat e-mailem ve chvíli, kdy provedou nákup. Dále pak by mělo dojít k omezení papírových a duplicitních dokumentů, kterými se myslí například faktury, smlouvy o pracovním poměru, dále pak letáky nebo podobné tiskoviny, které by mohly být přenašečem zmiňovaného nebezpečného onemocnění.
Co se týče faktur, elektronické faktury začal přijímat nově stát i jiné veřejné instituce.