Češi a čajová franchiza z Německa

česky franchising
česky franchising

Frenchising se dotýká převážně obchodu, služeb a gastronomie. Historie franchisingu v České republice je starší více než dvacet pět let, ale stále se máme co učit. Německý maloobchodní řetězec TeaGeschwendner, zabývající se prodejem velice kvalitních čajů, míří do Česka, kde se hodlá rozrůstat pomocí franchisingu. Dá tak možnost uspět novým českým podnikatelům pod záštitou mezinárodní a velice kvalitní značky. Tato společnost zahájila velkoobchodní prodej přes internetový obchod již v roce 2011. Jsou to dva roky zpátky co se otevřela první kamenná prodejna v samotném centru Prahy.

Společnost TeaGeschwendner počítá se spoluprací jednotlivých franšízantů, přičemž hodlá svoji značku šířit po České republice v daleko vyšší míře než doposud. Cílem není jenom hlavní město Praha, ale i zbytek České republiky. Německá společnost si proto vytipovává místa, na kterých by bylo vhodné umístit novou pobočku. Firma počítá s vysokými náklady pro svůj rozvoj. Hledají prodejny o výměře 40 – 80 m a plánují investovat až 200 tisíc eur.
V čem by byla hlavní výhoda pro českého podnikatele, který by se rozhodl vstoupit do spolupráce se společností TeaGeschwendner a spolupracovat dlouhodobě jako franšízant? Firma má zavedený koncept a uznávané jméno i mimo republiku. Společnost se chytá založit nový pracovní tým určený výhradně pro franchizový rozvoj, kdy budou hrát roli průzkumy trhu. Se svými franchizanty chce firma úzce diskutovat . Firma od budoucího franchizanta očekává podnikatelské zkušenosti s obchodem a samozřejmě lásku k čaji. Firma má síť 140 obchodů po celém světě. Pro Českou republiku je to výzva nejen co do obchodu s další zemí EU, ale i jako rozvoj franchizingu.

 

Zdroj: franchising.cz