I v Česku najdete značky podporující franchising

franchising
franchising

Začátky franchisingu u nás, v České republice, se datují na rok 1991. Jenže ten rok nebyla Česká republika ochotna přijímat ve velké míře nové věci, hlavně ne ty, které měly co dělat se zahraničními značkami. Přesto se však do České republiky dostaly hromady známých značek. Bylo těžké shánět podnikatele, kteří by byli ochotni jít do tohoto způsobu podnikání, protože se většinou každý rád zaměřoval pouze na svůj byznys a s cizí značkou, o níž by se staral, nechtěl mít co dočinění. Naštěstí díky založení České asociace franchisingu se na tento systém usmálo štěstí. Najednou začala velká podpora právě tohoto způsobu podnikání, začaly se republikou rozšiřovat různé konference a semináře, díky kterým se lidé mohli o tomto podnikání dozvědět více a popřípadě se do něj i dát. Díky asociaci tak franchising dostal zcela jiné jméno a začínala se o něm dozvídat celá republika.

Fast foody kraluji franchisingu

Velký rozkvět však přišel až v posledních několika letech. Nyní je velké množství možností a značek, které můžete podpořit a se kterými můžete na základě licenčních smluv podnikat. Na našem území se vyskytují konkrétně dvě stě padesát takových systémů. Mezi ty nejstarší se jednoznačně řadí kutilské potřeby známé pod značkou OBI. Dále také takřka úplně přírodní kosmetika YVES ROCHER nebo také řetězec fast foodů přicházející ze Spojených států amerických, a sice McDonald’s. V oboru restaurací, čajoven, kaváren a rychlého občerstvení se dosud nachází největší počet těchto systémů.

V posledních letech se začal systém franchisingu rozmáhat zejména ve velkých společnostech opravdu světových značek, protože se konečně objevily výhody tohoto možného způsobu rozvoje. Mezi české značky, jež jsou také součástí, se řadí třeba Parky’s společnosti Kostelecké uzeniny nebo třeba taky pivní firma Bernard PUB Rodinného pivovaru Bernard.