Víno jako skvělý franšízový byznys

Víno franšízový byznys
Víno franšízový byznys

Nedávné průzkumy ukázaly, že Češi se nebojí utrácet především za víno. Tento lahodný nápoj chtějí být v co největší kvalitě, což hraje do karet mnohým vinařstvím, které fungují na základě franšízového konceptu. Právě tato vinařství totiž mohou začít otvírat stále více a více vinoték, protože nyní vědí, že se to skutečně vyplatí. Mezi vinařství, které se rozhodlo otevřít další nvé franšízové vinotéky, patří i české Víno Hruška nebo vinotéka Cavavin.

Podle posledních údajů je zřejmé, že spotřeba vína neustále roste. Ještě donedávna lidé kupovali levná vína, ale nyní asi většina zjistila, že lepší vína jsou ta, která koupíte dráž. Kupodivu se nebojí za dobré víno připlatit. Zajímavé jsou statistiky, které říkají, že každý občan České republiky včetně malého kojence vypije za rok v průměru dvacet litrů vína. Většina z nich se za kvalitu vína skutečně nebojí připlatit, což není u Čechů obvyklé. Češi jsou přece považováni za takzvané skrblíky, kteří rádi šetří. Ovšem v poslední době je to spíše naopak.

Kolik jsou Češi ochotni za víno utratit?

Nemůžeme si však myslet, že jsme schopni za víno utratit více jak dvě stě korun. V průměru jsme schopni utratit za víno necelých sto padesát korun, což je třicet korun více, než před pěti lety. V dnešní době už minimálně nakupujeme víno v supermarketech či v hypermarketech, raději dáváme přednost vinařstvím a vinotékám, což právě těmto podnikům hraje do karet. Nemůžeme se divit tomu, že právě různá česká vinařství a vinotéky hledají nové franšízanty, kteří by pomohli rozšířit značku vína zase do jiného koutu republiky.

Víno je byznys budoucnosti

Dalo by se říct, že kvalitní víno je byznys budoucnosti. Čím dál více nakupujeme ve vinotékách, už pětina z nás nakupuje přímo od vinařů, tedy takzvaně z první ruky, nikoliv před prostředníka v podobě prodejny.