Co stojí za rozpadem a obnovením spolupráce amerických gigantů?

Spolupráce amerických gigantů
Spolupráce amerických gigantů

Vzpomínáte si na doby, kdy v televizi neustále reklamovali dětské menu McDonald’s, v němž mohly děti najít nádhernou animovanou postavičku z pohádky, kterou znají z televize? Pokud ano, pak jistě víte, že se spolupráce dvou amerických gigantu McDonald’s a The Walt Disney rozpadla, a to před více jak dvanácti lety. Co však bylo důvodem rozpadu desetileté spolupráce a co stojí za obnovením spolupráce po dlouhých dvanácti letech?

Spolupráce započala někdy v roku 1996, kdy se do dětského menu začaly přidávat i animované postavičky z dílny Walta Disneye. Jednalo se o spolupráci, která každému podniku přinesla velké zisky. Pro společnost The Walt Disney to byla skvělá reklama na nové animované snímky přicházející do kin, pro McDonald’s spolupráce představovala velké zisky. Bohužel se spolupráce před lety rozpadla, konkrétně v roce 2006. Co však mohlo za rozpad desetileté spolupráce?

McDonald’s dětem servíroval příliš nezdravá jídla

Když začalo partnerství těchto dvou amerických gigantů, nikdo netušil, že začnou děti tloustnout. Dětské menu s animovanými postavičkami bylo tak oblíbené, že se ho děti nemohly nabažit. Bohužel začalo přibývat dětí, které trpí obezitou, což se nelíbilo jednomu z gigantů, a sice Waltu Disney. Jelikož McDonald’s v té době odmítal jakkoliv měnit oblíbené menu, dlouholetá spolupráce byla u konce. Nyní se však po dvanácti letech spolupráce opět rozjíždí, a to při příležitosti nového animovaného snímku Úžasňákovi 2.

Je jasné, kdo stanovil podmínky

Jelikož se spolupráce rozpadla kvůli nezdravému občerstvení společnosti McDonald’s, je jasné, že podmínky obnovení spolupráce stanovil druhý gigant. The Walt Disney svolil ke spolupráci jenom v případě, dojde-li ke změně dětského menu. McDonald’s se rozhodl vyhovět. Od června tak v dětském menu najdete jídlo s méně tuky, cukry a s méně nasycenými mastnými kyselinami.