Franchisový magnát Starbucks brzy rozšíří svoji nabídku o červené víno, občerstvení, pastu a nejspíše i pivo. Změny budou zahrnovat tisíce soukromých i franchisových prodejen. Myšlenka byla dlouhodobě testována a setkala se s úspěchem. Po rozšíření nabídky rostly zisky zejména večer a to v prostorách kaváren na různých místech světa. Experiment se zavedením alkoholu kavárny byl zahájen v říjnu 2010. V Seattlu, kolébce Starbucksu byly pořádané takzvané večery ve Strabucks – Starbucksevening. V lednu 2012 firma zvýšila počet prodejen nabízejících alkohol na 25 míst v Atlantě, Chicagu a dalších amerických městech. V současné době existuje asi 40 poboček s obnoveným menu.
Sklizeň kávy může být tento rok rekordně nízká. To znamená, že koncem roku může významně vrůst její cena. Menu se má rozšířit nejen o alkohol, ale také o různé čaje či džusy. A to zdaleka není konec změn. Síť Starbucks oznámila, že chce spustit aplikaci pro chytré telefony, která umožňuje objednávání v předstihu. Inovace má údajně zvýšit tržby řetězce Starbucka o asi 100 miliard dolarů.
Odborníci na marketing mají však pochybnosti o myšlence síťových manažerů Starbucks. Společnost byla totiž značně založena na smyslových vjemech. Po vstupu do kavárny zákazník okamžitě cítil výrazné aroma kávy. Zavedení alkoholu a typických jídel z restaurace může tento dojem pokazit a kavárnu zcela ochudit o specifickou vůni kávy.
Je však velmi pravděpodobné, že Starbucks se rozhodl pro tak široké změny ve své nabídce právě v důsledku toho, co se děje na kávovém trhu. Cena kávy prudce stoupá, protože Brazílie – největší producentem kávy na světě – oznámila, že zaznamenala nejméně srážek za posledních 60 let, a kávovníky jsou ve špatném stavu. Sklizeň kávy proto může být tento rok rekordně nízká a cena kávy může drasticky vzrůst.