Roční období hrají roli

Roční období
Roční období

Každý kdo tvrdí, že četnost poskytovaných služeb či prodaných produktů se neliší dle ročních období, asi nikdy pořádně nepodnikal.

Lidé, kteří provozují e-shopy, například s dárkovým zbožím vědí, že nejrůznější svátky či významné události v naší zemi, se odráží na obratu daného shopu.

Jak?

Jednoduše, stačí, když máte široký záběr na sortiment, něco se hodí na Vánoce, něco na narozeniny a něco jen tak pro radost… a už máte pravděpodobnost, že zrovna na zmíněné příležitosti, si lidé objednají dárky právě u vás.

Reklama, kampaně

Samozřejmě, pokud máte dobrou propagaci například na sociálních sítích či vašem webu, pak o vás ví velké množství lidí a právě proto, by si vybrali vás internetový obchod, kde budou nakupovat pro své blízké.

Můžete vytvářet různé poutavé texty k výrobkům, mít nějaký banner, billboard, placenou reklamu na internetu a hned se lépe pracuje.

Období

  • Jaro – v toto krásné roční období vše kvete a probouzí se ze zimního spánku. Ženy se začínají těšit na květiny, slunce a zpěv ptáků. Na jaře se mohou objevit poptávky po květinách, stromcích, sazeničkách a dalších krásných dárečcích. Jistě znáte něco jako „daruj Pomněnky z lásky“. Je to krásné dostat jako dárek malý květináč s romantickým sloganem a ve výsledku máte květinu.
  • Svatý Valentýn – velmi dobrým strategickým tahem je také zaměřit se na svátek zamilovaných. Není žádným tajemstvím, že obchody registrují mnohem větší návštěvnost vždy, když se tento svátek blíží. Dodáte-li svým produktům nějaký romantický popisek, máte větší šanci oslovit srdce zákazníka. Dobrý tip je třeba na pozadí e-shopu dát andělíčky se šípem či srdíčka.
  • Silvestr – Existují různé masky, prskavky, lampiony přání či alkoholové hry. Ano, bujaré večírky na Silvestra také patří k důležité části roku a i před Silvestrem nejrůznější obchody mívají narváno. Ale ne každý má čas lítat po kamenných obchodech a proto zvolí třeba váš e-shop. K sortimentu, který oživí každou párty, se bude každý rád vracet.
  • Vánoce – Máte-li k vašemu webu i stránku například na sociálních sítích, můžete jako úvodní fotku dát například sněhuláka nebo vánoční stromeček. Naznačíte tak svým zákazníkům, že i vy myslíte na Vánoce a přilákáte je minimálně na vaši stránku. Propagační příspěvky s motivem vánoc pak mohou zaujmout potenciální zákazníky na tolik, že se zkrátka na váš web „prokliknou“.
  • Letní prázdniny – je čas letních párty, dovolených a cestování. To je ta pravá chvíle zacílit právě na cestování a válení se u moře v podobě plážových míčů, frisbee, ale třeba i různých cestovních organizérů do auta a podobně.
  • Podzim – blíží se Halloween a s tím strašení, masky a skvělá nálada. Svíčky, bonbony, lampiony přání, šílené kostýmy…to vše může být to pravé pro milovníky Halloweenu.

Závěrem jen tolik –  že roční období, významná událost či konkrétní část roku hraje opravdu velkou roli. Vždy je ta pravá chvíle začít s oslovením srdce zákazníka.