Pokud v létě odstartujete své podnikání v pojízdných prodejnách a na stáncích, bude to za pár korun. Kromě zmrzliny se v létě daří i lahodným pochoutkám z masa. Sezónnímu podnikání se daří tam, kam se jezdí za odpočinkem, relaxací nebo zábavou. Pokud chcete svou značku prezentovat prodejem v pojízdné prodejně, velkou výhodou jsou nízké vstupní náklady. Zejména ušetříte za pronájem nebo zakoupení prostoru, ale i zařízení kamenné prodejny. Nejčastěji se podnikatelé v pojízdných prodejnách a za pulty prodejních stánků pouštějí do gastronomie. Typické jsou zmrzliny, speciální mražené dezerty a cukrářské speciality.
Společnost LODOstrefa
V Polsku je populární točená a strojově vyráběná zmrzlina. Společnost LODOstrefa letos přímo v Polsku zprovoznila 10 nových zmrzlinových stánků a další 4 fungují již od loňska na Slovensku. Licenci nabízí i českým zájemcům. V České republice by v případě domluvy mohly stát stánky před obchody prodejních řetězců Kaufland a Tesco. Lokalita není striktně daná, záleží na franšízantovi a vzájemné domluvě. Minimální investice je 750 000 korun a pak franšízový poplatek 6 500 korun za měsíc. Pokud si vyberete místa s velkým turistickým potenciálem, nemůžete šlápnout vedle.
Zmrzlina je populární – Lody Bonano
Síti provozoven s americkými zmrzlinami, twisted ice cream, Lody Bonano se v Evropě nejvíce daří v Polsku, kde má asi 270 prodejních míst. Poskytuje franšízantům zmrzlinářské stroje, receptury a suroviny na výrobu na 30 druhů točené zmrzliny. Franšízovou provozovnu má tato společnost i na Slovensku. Zájemce o provozování zmrzlinového obchodu potřebuje 25 000 eur. Návratnost investice je asi 2 až 5 měsíců. Za prodejní stánek v místech s větším turistickým potenciálem tedy franšízanti Lody Bonano zaplatí přibližně 85 000 korun. Mobilní zmrzlinárna pak franšízanty vyjde na 48 000 korun.