Jak si vybrat správný podnikatelský záměr?

podnikatelsky zamer
podnikatelsky zamer

Podnikání se v dnešní době promenáduje hned v několika oborech. Většinou se setkáváme s nejrůznějšími službami, dále také třeba s oblíbenými pohostinskými záležitostmi nebo s nejrůznějšími jinými firmami, které se specializují už opravdu na všechno. Když chcete podnikat, zamýšlíte, zda nevolit raději možnost franchisingu. Tento pojem nebyl do posledních let zrovna známý a hlavně nepatřil k těm podporovaným, protože se jednalo o jakýsi přínos ze zahraničí, o něž nikdo nestál. Jenže později se pojem dostal do podvědomí lidí díky konferencím a seminářům a najednou po něm zatoužila obrovská hrst začínajících podnikatelů. Na úplném začátku je však dobré znát tipy, triky a rady, jak si vybrat ten nejlepší podnikatelský záměr.

Vždy jste nabití očekáváním, že se jedná o naprosto fantastický krok, ovšem každý krok se může někdy ukázat jako ten špatný. I to se může stát, a to konkrétně tehdy, kdy se rozhodnete pro špatný podnikatelský záměr. Vždy je dobré před početím činnosti zažádat o doporučení, i když to, který franchisový systém je nejlepší, to zrovna lehce říct nelze. Přesto se pokusme zhodnotit aktuální možnosti.

Podnikatelský záměr

Pokaždé je dobré zhodnotit výhody a nevýhody. Ty nám v každém případě vždy pomohou posoudit, zda se můžete stát franchisantem či zda se chcete svěřit do rukou právě dané obchodní značky. Ať už jste v jakékoli pozici, říct si výhody a nevýhody je pokaždé na místě. Za zvážení jistě stojí to, zda bude franchisor chodit často na kontroly nebo ne. I když budete nezávislým subjektem, musíte zjistit, jak často ho budete muset informovat či mu dodávat potřebné dokumenty. Příliš časté shromažďování by vás jistě mohlo patřičně zdržovat ve vašem úsilí. Dále jistě zvažte finance, protože o těch to bude od začátku do konce. Jedná se o náklady, které budete hradit, dále třeba fakt, jestli si budete či nebudete muset shánět potřebné prostory. Zda budete muset podstoupit rekonstrukci nebo jestli vám bude či nebude hrazeno nakupování vybavení. Jako každý podnikatel si však nejspíš budete muset vše hradit sám, ale to je asi něco, s čím počítáte. Každý rozjezd přeci znamená velké prvotní náklady.