Touha nezanechat tak velkou stopu na naší planetě, a naopak podpořit životní prostředí. V tomto duchu se nesou poslední léta. A s tím jde ruku v ruce vegetariánství (respektive omezování masa), čemuž se nyní podřídil i McDonald’s.
Oblíbený fastfoodový řetězec se rozhodl vyplnit díru ve své strategii a rozhodl se ještě více přilákat ty, kteří masu zrovna neholdují. V posledních měsících zařadil do své nabídky sýrové speciality a nyní se sklonil k přípravě vegetariánských burgerů. Žádné velké experimentování se však konat nebude, vsadil totiž na velkého hráče na trhu, a to na společnost Beyond Meat, se kterou začal spolupracovat.
Novinka je ve fázi testování
Zatím bylo uzavřené pouze tříleté partnerství mezi oběma společnostmi, které by mohly přinést na trh to, po čem poptávka v posledních měsících sílí. Jak již bylo zmíněno, řada ekologicky naladěných lidí se snaží omezovat maso a nahrazuje ho jinými výrobky, které jsou v kompetenci s životním prostředím. Jistou alternativou je právě rostlinné maso, které společnost Beyond Meat už několik let nabízí na trhu.
První výstřely z nové řady McPlant jsou již součástí nabídky několika fastfoodových restaurací. Zatím ale ne u nás, zkouší se to na Dánech a Švédech. Je však jen otázkou času, kdy novinka zamíří i do českých restaurací. Konkrétní termín však neví ani jedna společnost, natož její strávníci. Možná se nové vegetariánské novinky dočkáme v druhé polovině letošního roku, pokud se testování povede a obě společnosti se přesvědčí o tom, že vegetariánská alternativa burgeru se těší oblibě.
Pobočky v Česku v rukou tuzemských podnikatelů
Mimochodem, věděli jste, že společnost McDonald’s u nás už nedrží ani jednu restauraci? Koncem loňského roku předala poslední pobočku do rukou českému podnikateli. Každá jednotlivá pobočka je tak součástí rozsáhlého franšízového konceptu.