Chcete investovat do známé značky? A vyplatí se to vůbec?

Investice do známé značky
Investice do známé značky

Přemýšlíte, že rozjedete svůj vlastní byznys? Není to bohužel cesta, na kterou se může vydat každý. V současné době ubývá těch, kteří chtějí do podnikatelského světa proniknout, pro mnohé se jedná o dlouhou cestu, která je příliš náročná i po finanční stránce. Mnozí lidé, kteří chtějí zamířit na podnikatelských trh, se rozhodují pro franšízu, jelikož se jedná o mnohem jednodušší způsob podnikání.

Díky franchisingu je podnikání opravdu jednoduché. Dokonce lze říct, že nikdy nebylo podnikání jednodušší. Lidé mohou takzvaně naskočit do už rozjetého vlaku. Nepotřebují vymýšlet žádnou novou značku, produkt, službu,  který by museli propagovat a uchránit před konkurencí. Lidé zkrátka naskočí do vlaku, který už má tyto začátečnické kroky za sebou.

Že nevíte, co je to franchising? Jedná se o podnikání na základě licenčních smluv, díky nimž je možné si otevřít pobočku už fungující značky, která má své klienty a která prosperuje. Bohužel počáteční investice není malá, proto se mnozí lidé ptají, jestli se opravdu vyplatí do známé značky investovat.

Zjistěte si návratnost investice

Pokud chcete investovat do známé značky, připravte se na to, že se nebude jednat o levnou záležitost. Známé a už rozjeté značky, které zná celý svět, jsou bohužel nejdražší na franšízovém trhu. Cena licencí se pohybuje i v řádech několika milionů korun.

Proto, než se rozhodnete pro investici do známé značky, doporučujeme si zjistit, jaká je návratnost. Ta by měla být rozhodně rozhodující. Pokud se investice vrátí do pěti let, je to skvělé a nemusíte váhat nad tím, jestli se pro firmu rozhodnete či nikoli.

Svůj nebo cizí byznys?

Pokud chcete do podnikatelského světa proniknout, musíte si zodpovědět, jestli chcete mít svou vlastní značku a investovat svůj čas a peníze k tomu, aby značka obstála před konkurencí. Pokud chcete zbohatnout rychleji, což s sebou nese především náročnější podnikání, zkuste to s franšízou, která má potenciál. Nikdy neinvestujte do franšízy, která se už dlouhodobě pohybuje v červených číslech. Nezachraňujte firmu, která krachuje. V takovém případě není investice výhodná.