Pokud máte přesně dané podmínky, jak má váš prostor vypadat, máte asi jednodušší rozhodování. Přesto lze řešit dispozice a drobné úpravy. Určitě jste se už setkali s prodejnou nebo obchodním prostorem, který se velmi dobrým způsobem odlišoval od všech ostatních. Patříte-li mezi ty velmi pozorné, určitě umíte definovat, v čem se daný prostor odlišoval od většiny ostatních. Jestliže teprve začínáte se zařizováním svého prostoru, dáme vám pár rad. Velké množství změn se dá realizovat ale i bez větších potíží i ve fungujících prodejnách a nemusíte ani zavřít prodejnu hned na několik dní.
Zvolte si styl
Prvním krokem je volba stylu a to není snadné. Existuje velká spousta stylů při zařizování obchodních prostor. V první řadě je třeba se pro jeden z nich rozhodnout. Pokud váš vysněný styl nezapadá do žádného, nevěšte hlavu a jděte za svou fantazií a vlastními představami. Dbejte na základní pravidla, sladění barev a kontrastu. Pak následuje obchodní zařízení, které bude vyhovovat právě vámi nabízenému zboží a dispozicím vašemu prostoru. V ideálním případě musí zařízení korespondovat se stylem, který jste si zvolili. Mimořádně důležitý je také výběr materiálů, tedy dřevo, textil nebo třeba kámen, které budou působit útulně a teple, nebo naopak sklo a kovy, které budou chladnější. Materiály lze ale i navzájem kombinovat.
Světlo dodává atmosféru
Správné a příjemné osvětlení je základem každého prostoru, který vede k cíli prodeje zboží a jeho lichotivé prezentaci. Můžete zařizovat restauraci nebo prodejnu, pomocí bytových doplňků musíte dát zákazníkům možnost zahlédnout zboží v tom nejlepším světle. Nepřežeňte to s oslnivou září žárovkových svítidel a studená světla hodně odrazují. Ideálním řešením je více druhů osvětlení, tedy bodových, klasických stropních, nástěnných až po stojací a stolové lampy, které prostoru dodají pocit útulnosti a domácího tepla. Poslední krok je správné rozložení zboží. Široký sortiment je třeba logicky uspořádat a zjednodušit zákazníkům pohyb po prodejně. Exkluzivní a speciální produkty můžete dát na zvláštní místa s bodovým osvětlením, což připoutá pozornost zákazníků.