První franšíza Yogoterie, která předčila očekávání

První franšíza Yogoterie
První franšíza Yogoterie

Český franšízový koncept Yogoterie už oslavil své 3. narozeniny. Otevření první franšízy v Teplicích má opravdu úspěch, což potvrzuje i jednatel Jakub Zíma. V druhé polovině června společnost slavila. Společnost Yogoterie založili Jakub Zíma a Přemysl Hejda po surfovém tripu na Havaji. Tehdy se dvojice kamarádů rozhodla, že musí nepříliš známou pochoutku v České republice představit i českým zákazníkům. První rok produkt z Yogoterie a způsob samoobslužného prodeje znala pouze malá hrstka zákazníků. Stále je vnímán vzrůstající zájem o tento produkt a to je důvod k radosti. Každý rok je nárůst v tržbách o 15 až 20 %. Velký posun je i v povědomí o frozen yogurtu jako takovém.

Největší úskalí

Primární úkol byl představit zákazníkům frozen yogurt a dokázat překonat jejich prvotní ostych z něčeho nového na českém trhu. Naprostá většina návštěvníků obchodních center již tento koncept zná. V posledním roce byl také zaznamenán výrazný nárůst zájmu o franšízu Yogoterie. V polovině července byla otevřena v Teplicích první franšízová provozovna. Franšízu Yogoterie od prvního kontaktu otevřeli provozovnu za 6 měsíců, což je dost rychle. Pouhých 14 dnů od otevření byly výsledky výborné. Realita výrazně překonala očekávání. Nastalo příjemné překvapení, že již počáteční výsledky provozovny v Teplicích jsou dobře porovnatelné s výsledky pražských provozoven. I když byla v Teplicích zvolena méně finančně náročná varianta investice pouze s jedním strojem na frozen yogurt a v pražských provozovnách jsou požívané 3 stroje, výsledky byly úžasné. Nižší provozní náklady a rychlejší návratnost investice je příjemný bonus.

Nové franšízy

Při nalezení schopného partnera a vyhodnocení lokality jako zajímavé je možnost otevřít provozovnu v jakémkoliv městě v ČR. V zahraničí by měla být situace řešena ideálně masterfranšízou. Ideální variantou v případě Yogoteriií je, když franšízant chce v provozovně sám aktivně pracovat jako manažer a současně vykrývat část směn. Výši investice výrazně ovlivňuje volba počtu strojů na frozen yogurt, kdy jeden stroj vyrábí 2 příchutě frozen yogurtu. Ivestice do jednoho stroje se pohybuje kolem 400 000 korun. Investice do provozovny s jedním strojem se pohybuje mezi 1 až 1,5 milionu korun v závislosti na prostoru a náročnosti konečné realizace. V investici je zahrnuta také franšízová licence na 5 let. Návratnost vstupní investice se odhaduje na 3 roky, ale výborné výsledky z Teplic jasně ukazují, že může být výrazně kratší. Zájemcům o franšízu je nabídnuta i pomoc se zajištěním financování. Důležitá je chuť a odhodlání se do projektu pustit. Hlavní konkurenční výhodou je atraktivita produktu a způsob prodeje. Zákazníky baví moci si vymýšlet vlastní kombinace a vytvořit si produkt podle chuti. Mohou ovlivnit složení i velikost porce. S málo početným personálem je možné dosáhnout velmi zajímavých tržeb.