Úspěšné koncepty podnikání mají okamžitě své následovníky. Přesně to platí i celosvětově. Platí to i o franchisingu. Právě tady totiž skvěle fungují vzory úspěšných firem, které si vzaly tento způsob podnikání za svůj a využívají ho k dosažení maximálních zisků. Podívejme se jim tedy trochu na zoubek. Které to jsou?
Spousta lidí žije v mylných představách
Určitě znáte rychlé občerstvení Mc Donald´s. Má své milovníky, zastánce, ale také své zaryté odpůrce. Pomineme ale nyní tyto okolnosti a soustředíme se hlavně na způsob tohoto podnikání. Spousta lidí totiž vnímá, že v naší republice existuje spousta provozoven tohoto rychlého občerstvení, ale většina lidí vůbec netuší, jak vlastně fungují.
Kdybyste se jich na to zeptali, mnozí vysloví domněnku, že všechno řídí centrálně kdosi z Ameriky, jezdí jednotlivé provozovny kontrolovat a říká jim, co mají, nebo naopak nemají dělat. Ve skutečnosti je to ale úplně jinak, protože jde o franchisingové podnikání.
Zázemí silné značky
Jednoduše jednotlivé provozovny – franchisanté mají licenci od franchisora, tedy společnosti Mc Donald´s. Musí dodržovat podmínky, které si franchisor určuje, na druhou stranu ale tak získává poměrně lehkou cestu k výdělkům, protože má zázemí silné značky, nabízí známé produkty. To je přesně příklad Mc Donald´s, který stojí právě za celosvětovou explozí franchisového podnikání.
Expanze kuřat do světa
V roce 1995 má tento poskytovatel rychlého občerstvení velký úspěch na domácí půdě a formou franchis vyráží na úspěšné tažení do světa. Dnes je vzorem fransichového podnikání a ukázkou toho, kam až se to dá ve franchisingu dotáhnout.
Stejný úspěch následoval i u KFC, prodejce smažených kuřat. I když se kuřata pod touto značkou začala prodávat už v roce 1930, teprve poslední roky jí přinesly obrovskou expanzi po celém světě a zákonitě i astronomické zisky. Dalším vzorem mohou být třeba restauranty Subway.