Pro a proti franchisingu

Pro a proti franchisingu
Pro a proti franchisingu

O franchisingu nemusíme mluvit dlouho, většina lidí totiž moc dobře ví, o co se jedná. Franchising je podnikání na základě licenčních smluv. Po odkoupení licenčních smluv si může člověk otevřít pobočku moc dobře známé značky, tudíž nebude muset vymýšlet a rozjíždět svůj vlastní byznys, který by pracně musel zakomponovat na trh a se kterým by musel vyhrát konkurenční boje, případně vymýšlet reklamu a získávat zákazníky. Ne nadarmo se říká, že je to nástup do už rozjetého vozidla. Něco na tom opravdu je. Ovšem ani franchising není vždycky nejlepší, i když se tak jeví. Prozradíme vám, kdy se skutečně vyplatí franchising a kdy ne.  

O franchisingu se nejčastěji mluví jako o dobrém způsobu, jak začít podnikat. Přece jen můžete podnikat s velice silnou značkou, která už má na trhu své místo a která už má propracovaný marketing či systém podnikání. Nikde se však nemluví o “proti” tohoto způsobu podnikání. Zmiňme si pro i proti franchisingu.  

Pro franchisingu 

Jednoznačně k “pro” patří hotová koncepce, nemusíte tedy nic vymýšlet nebo od začátku budovat. Budete mít najednou přístup ke know-how, firma bude prověřená trhem. Franšíza může usnadnit podnikání hlavně těm podnikatelům, kteří mají už nějaký realistický byznys plán a počáteční vklad.  

Díky odkoupení franšízy dojde k rozšíření značky, k rozšíření sítí značky, tudíž i k větší expanzi a k větším ziskům.  

Proti franchisingu 

Pokud bychom měli hovořit o té druhé straně, tedy o takzvaných “proti”, zmíníme omezenou možnost dělat věci jen a jen podle sebe. Očekává se od vás, že udržíte jakousi pomyslnou laťku nahoře, že budete dělat to, co vedení očekává. Nemůžete vést pobočku směrem, jakým byste ji vést chtěli.   

Pokud podnikatelé nemají žádné zkušenosti s podnikáním ani žádné peníze pro rozjezd, těžko se dosáhne franšízy.