Chcete se dostat do světa podnikání, ale nemáte žádný konkrétní nápad? Nemusíte do světa byznysu vstoupit se svým vlastním nápadem, můžete se stát součástí už jednoho velkého fungujícího celku. Můžete se stát franšízantem a otevřít si pobočku značky, která má na trhu už své jméno a které má i svou klientelu. Aktuálně na trhu funguje mnoho franšízových konceptů, řada z nich hledá vhodné franšízanty, kteří by pomohli firmu zase dál rozšířit a rozvíjet.
Franchising je způsob podnikání, který je určen pro všechny, kteří by chtěli začít podnikat, ale kteří stále ještě nemají jasno v tom, co by chtěli na trh přinést nebo s čím by měli na trh přijít. V současné době se řada lidí bojí vlastního neúspěchu, ostatně i pro ně je franchising vhodný. Při franchisingu je totiž menší riziko neúspěchu, proto to s ním zkuste.
V souvislosti s franchsingem se však můžete ptát, kolik to vůbec stojí. Jaká je cena franšízy?
Vše záleží na konkrétním franšízovém konceptu
Konkrétní cenu nelze říct, a to ani v obecném měřítku. Každá franšíza je hodnocená jinak, každý franšízový koncept si stanovil jinou cenu. Většinou se cena odvíjí od toho, jak velká firma je, jak velké má na trhu místo, jak velké je procento úspěchu. Například u franšízového konceptu McDonald`s se setkáte s opravdu vysokou prvotní sumou, ale je zde zase velká pravděpodobnost, že dojde k rychlému navrácení investice. Navíc je zde takřka stoprocentní jistota, že uspějete.
Z počátku však neplatíte jenom prvotní stanovenou cenu za licenční smlouvu, ale také musíte počítat s nemalými poplatky. Poplatky však pokaždé definuje franchisingová smlouva. Poplatky bývají prvně tedy za poskytnutí licence, dále pak jsou stanoveny poplatky z obratu a podobně.
Jak to chodí
Než začnete, musíte podepsat dohodu o mlčenlivosti. A až dojde k podpisu této smlouvy, začíná jednání o všem ostatním.