Lidé tomu nechtěli stále věřit, že se stávají e-shopy tak atraktivní, ale opravdu je to tak. To ostatně potvrzují také tržby českých internetových obchodů, kterým meziročně stouply tržby na neuvěřitelných 135 miliard korun. Dokonce se překonal podíl na maloobchodě, a to o jedenáct procent. Neuvěřitelné obraty jsou tak důkazem, že lidé zejména před vánočními svátky volí raději nakupování na internetu místo toho, aby se tlačili ve frontách v obchodních centrech. Prodírat se davem už zkrátka není atraktivní, navíc nakupování z e-shopu je pohodlnější, rychlejší, navíc je v internetových obchodech i daleko větší výběr.
E-shopy však byly populární zejména v zahraničí, v České republice lidé stále tvrdili, že nakupování v kamenných prodejnách je lepší. Jenže i Češi přišli na to, že nakupování na e-shopu je daleko rychlejší, snadnější a lepší. To však nepotvrzují jen obraty českých e-shopů, ale také to, že se například před vánočními svátky Češkou poštou přepravilo o dva miliony balíků více, než tomu bylo v roce 2017.
Loňský růst tržeb tuzemských e-shopů byl podle všeho ještě mnohem větší, než jak se původně předpokládalo. Meziročně se jednalo o neuvěřitelný růst v hodnotě sedmnácti procent. Obraty se rovnaly zhruba 135 miliardám korun.
Jaké byly předpoklady?
Jak již bylo zmíněno, obraty opravdu překonaly veškerá očekávání. Očekáváním bylo 133 miliard korun, o dvě miliardy se tedy obraty zvýšily. Jen pro srovnání, obraty v roce 2017 činily pouze 115 miliard korun, což tedy nasvědčuje tomu, že zájem o nakupování v českých e-shopech opravdu roste. Lidé si objednávají nejen oblečení, bytové doplňky či nábytek, ale také potraviny z online supermarketů.
Lidé nakupují z internetu více než jednou za měsíc
Také je nutné říct, že až čtvrtina zákazníků nakupuje z e-shopů víckrát než jednou za měsíc. V loňském roce lidé nejvíce utratily za elektroniku nebo za oblečení.