Nejen ti, kteří doposud nepodnikali a neměli svůj vlastní byznys, chtějí vstoupit do světa podnikání s franšízou. I dlouholetí podnikatelé se snaží své portfolio zvětšit tím, že budou investovat do franšízových konceptů. Pravdou ale je, že stále více podnikatelů má zájem o tuzemské franšízy, o zahraniční franšízy není takový zájem. To ostatně ukázaly nedávné statistiky, které potvrdily také to, že franšízové podnikání je až šestkrát bezpečnější než podnikání na volné noze.
Pokud bychom se ohlédli do minulosti, řekli bychom, že se počet franšízových provozoven až zdvojnásobil. Přece jenom v roce 2015 bylo na území České republiky pouze něco přes šest tisíc provozoven franšízových sítí. Je však třeba konstatovat, že se nejednalo jenom o franšízové zahraniční společnosti, ale že se také jednalo o tuzemské franšízové koncepty, které mají rozhodně obrovský potenciál se dát vyvíjet a rozvíjet. To ostatně vědí i podnikatelé, které se právě do tuzemských franšízových konceptů nebojí investovat.
Atraktivní jsou ceny i zajímavé vstupní nabídky
Možná se ptáte, proč je zájem právě o tuzemské franšízové koncepty. Pravdou je, že se jedná o mnohdy daleko levnější možnost, jak začat s franšízami podnikat. Navíc se v posledních letech nabízí velmi atraktivní vstupní podmínky, které jsou nabízeny franšízantům k rozjezdu jejich vlastního podnikání.
K největším výhodám, které se nabízí, je převzetí fungujícího know-how. Také je další výhodou snadný přístup k informacím nebo také podpora ze strany poskytovatele po celou dobu trvání této smlouvy. Franšízor pokaždé představuje celý koncept, umožní dokonce vstup do zákulisí jiných provozoven, což při náročném startu vždycky trošku pomůže.
Jak se pozná dobrý poskytovatel franšízy?
Nemůžete se rozhodnout, pod jakou značkou rozjedete své podnikání? Rozhodujte se podle franšízora. Ne nadarmo se tvrdí, že dobrý poskytovatel franšízy je člověk, který je něco jako průvodce podnikatele.