O franšízovém podnikání toho bylo napsáno mnoho, je však pravdou, že stále má řada lidí problém v tom se vyznat, jak vlastně takové franšízové podnikání vlastně funguje. Pro mnohé je to nástup do už rozjetého vlaku, ale opravdu to znamená, že dostanu léty ověřené know-how a můžu se pustit do práce? Nebo musím něco slíbit, dodržet, vybočit z řady, abych se odlišil od ostatních poboček, které jsou pod stejným jménem na trhu? Toť otázka. Ale odpovíme si na to.
Jak franšíza funguje v praxi
Upusťme však od teorie a přejděme rovnou k praxi. Franšízové podnikání funguje jednoduše, a sice tak, že franšízor (neboli majitel franšízy) umožní zájemci o podnikání (takzvanému franšízantovi) používat jeho ucelený podnikatelský balíček, který bude moct převést do praxe. Kromě toho, že mu poskytne jméno i léty prověřené a ověřené know-how se také rozhodne poskytnout finanční podporu nebo investici do marketingu a reklamy.
Navíc nováček na podnikatelském poli bude mít zajištěné také metody nebo podnikatelské postupy, které bude moct aplikovat do praxe například při shánění nových zákazníků nebo plánovaných akcí či zdokonalování služeb.
Jinými slovy člověk dostane všechno, co potřebuje pro úspěšné vybudování firemní strategie za účelem dlouhodobého růstu. A to se ostatně od franšízanta na oplátku požaduje – dlouhodobý růst a překonávání svých vlastních, již například nastavených latěk.
Sluha pro obě strany
Člověk se nyní může ptát, jestli z toho má franšízor také něco. Přece jenom mluvíme zatím o věcech, které se jeví jako benefity pro druhou stranu čili pro stranu začínajícího podnikatele. Ve skutečnosti je však franšíza sluhou pro obě strany. Zatímco jedna dostane do ruky hotový koncept, a tím pádem i nižší pravděpodobnost krachu v podnikatelském světě, druhá zase získá další pobočku a rozšíření jména.