Už sám Henry Ford říkával, že kdyby měl byť jeden jediný dolar, investoval by ho do reklamy. Zkrátka a dobře je to způsob, jak rychleji dojít k vytyčenému cíli. Bohužel kolem PPC reklamy a jiných druhů marketingu koluje řada mýtů, jež mohou hodit do reklamní kampaně bílý ručník dříve, než začne boj. Pojďme se zaměřit na to, co se konkrétně říká o PPC reklamě a co rozhodně není pravda. Protože právě tento typ reklamy má smysl obzvlášť velký.
Lidé na reklamu neklikají
Říkají ti, kteří nikdy nevlastnili žádný internetový magazín, na který by vyvěsili reklamní banner. Existuje nespočetné množství statistik, které říkají, že reklamy na internetových stránkách jsou stále velmi klikatelné a že ani není možné na ně nekliknout.
V posledních letech internetové vyhledávače zapracovaly na tom, aby se reklamy mohly ukazovat i na místech, kde byste na ně normálně neklikli. Čili jelikož se nám kliknutí na reklamu doslova nabízí, není prakticky možné se kliknutí vyhnout.
Do PPC reklam se budou jenom sypat peníze
Ano, možná na tom něco je, ale možná taky ne. Každá reklama je investice a nemusí se vyplatit. Když se však podíváme na to, že za každou jednu korunu si kupujeme data, která posléze můžeme využít v takzvaném remarketingu čili díky nim můžeme cílit už na konkrétního jedince, který nás zná, najednou to už nejsou původně vyhozené peníze, jak jsme se domnívali.
V případě, že budete investovat do PPC, dočkáte se zejména několika následujících scénářů. Kupříkladu vás to vystřelí ve vyhledávání na první pozice. Také se vám zobrazí přesná čísla čili budete vědět, kolik vás kliknutí na reklamu stálo. Vždy oslovíte nové zákazníky a zapracujete na tom, že se jim dostanete trochu do povědomí.
Díky PPC reklamám také otestujete, jaké či jestli jsou vaše produkty profitabilní či jestli jsou konkurenceschopné.