IT administrátor ve větší firmě nemá na růžích ustláno. Mezi jeho každodenní rutinu nepatří „jen“ údržba serverů, aktualizace aplikací a zlepšování funkcionalit v rámci síťové infrastruktury – mimo jiné mu leží na bedrech správa uživatelských profilů a současně musí dohlížet na to, aby zaměstnanci disponovali příslušnými uživatelskými právy, nevznikaly tzv. mrtvé duše (aktivní profily bývalých zaměstnanců) a řešit množství dalších souvisejících úkonů. Tyto činnosti zabírají pracovníkům IT oddělení spoustu drahocenného času, který by mohli využít efektivněji. Klíčem je centralizovaná správa identit prostřednictvím identity manageru.
Co je podstatou identity managementu?
Má-li být zachována vysoká úroveň informační bezpečnosti, musí mít přístup k datům pouze kompetentní osoby. Ve firmě, pro kterou pracují desítky až stovky zaměstnanců, a často i velký počet externistů, je nastolení pořádku ve správě účtů a přidělování uživatelských práv komplikované. Řešení v podobě IdM vnáší do rutinních procesů automatizaci. IT administrátor již nemusí ztrácet čas nastavováním přístupů – uživatelé o ně mohou zažádat sami bez nutnosti kontaktování helpdesku a nadřízení mohou požadavek obratem schválit v přehledném prostředí identity manageru.
Praktické výhody IdM pro celou firmu
Benefitů, které z implementace IdM plynou, je daleko více. Běžní uživatelé mohou například požádat o reset hesla do libovolné aplikace z jednoho místa a zároveň si kdykoliv prohlížet pracovní úvazky a navázaná práva. V případě nástupu do zaměstnání probíhá přidělení účtu a práv automaticky. Nadřízení mají jako pod drobnohledem přístupy podřízených i bez asistence IT pracovníků a mimo jiné jim je umožněno nastavovat práva pro externisty.
Pokud vás správa identit zaujala, přečtěte si o ní více na bcvsolutions.eu – webových stránkách české vývojářské společnosti, která stojí za systémem CzechIdM.