Franchising je způsob podnikání, který se v posledních letech stal opravdu velice oblíbeným. Tomu se ostatně nemůžeme divit, vždyť je to způsob, jak v podnikání uspět. Je to podnikání s nižším rizikem krachu a s vyšší pravděpodobností úspěchu. Kromě toho se podle statistik právě franšízovým konceptům velice daří, a to dokonce i v České republice, kde se tomuto způsobu podnikání lidé dlouho vyhýbali. Jenže poté přišla doslova armáda i českých franšízových konceptů a pro lidi, kteří se chtěli dostat do světa podnikání, přesto neměli svůj nápad, to byla jasná příležitost, kterou se rozhodli uchytit za pačesy.
V souvislosti s tím, že se franšízovým konceptům jako takovým velice daří, nabízí se otázka, proč tomu tak je, proč se daří právě franšízám. Odpověd’je prostá.
Za vším stojí marketing
Důvodem, proč se franšízovým konceptům tak daří, je zkrátka marketing, který jen propracovanější a lepší než u tradičních obchodníků. Provozovatelé franšízových konceptů si moc dobře uvědomují, že kvalitní marketing jim nepřinese jenom větší zisky, ale také jim přinese i franšízanty, kteří se budou snažit dál rozvíjet firmu. Bohužel tradiční a menší obchodníci si neuvědomují, že marketing má velkou moc, a tak většinou to je důvod, proč se jim nedaří tak moc, jak by se jim dařit ostatně mohlo.
Franšízy mají náskok
Díky tomu, že franšízové koncepty umí marketing opravdu skvěle, lze tedy konstatovat, že franšízy mají podstatný náskok. Pokud by přece jen tradiční obchodníci chtěli dohnat samotné franšízové podniky, museli by se začít spoléhat právě na marketing, který je nedílnou součástí úspěchu každé prosperující firmy.
Pokud by se mnozí podnikatelé neotáčeli zády k marketingu, pokud by zkousli to, že se do něj musí nějaké peníze investovat, rázem by byli lídry daleko prospěšnějších a vydělávajících firem.