I když jsme vloni čelili mnoha výzvám a nečekaným situacím, přesto se podnikatelský trh za poslední změnil k dobrému. Když se totiž podíváme na množství nových značek, které na trh přibyly, můžeme konstatovat, že jich je tolik jako hub po dešti. A nemluvíme jenom o oblečení nebo obuvi, přibylo také, což by čekal jen málokdo, také několik kaváren čili gastronomický průmysl se taktéž trochu rozrostl. Mezi vůbec nejvýznamnější podniky, z nichž některé doputovaly do obchodních center, patří například prodejny Chanel, Sport Vision nebo LEGO.
Český trh je atraktivní pro retailové značky
Sice se předpokládalo mírné ochlazení na maloobchodním trhu, z pohledu retailových značek se Česko zařadilo znovu mezi ty nejatraktivnější. Což dokazuje právě fakt, že jich jenom během loňského roku přibylo kolem čtyřiceti.
Zhruba devět značek bylo z Francie, sedm značek bylo ryze italských, zhruba 34 značek otevřelo svůj podnik v hlavním městě a šestnáct z nově příchozích se uchytilo v obchodních centrech, jak bylo nastíněno. Na hlavní národní třídě jich svůj podnik otevřelo zhruba čtrnáct.
Dlouhodobá kupní síla
Možná se ptáte, co konkrétního je tak atraktivního na českém trhu. Je to však dlouhotrvající, tradiční a také přetrvávající kupní síla a také podstatný nápor zahraničních návštěvníků, kteří tvoří zásadní zdroj maloobchodních příjmů.
I když je pravdou, že nejen vloni, ale i v posledních letech si maloobchodní trh prošel mnoha zkouškami a také výzvami, nakonec se to stejně pozitivně odrazilo na mezinárodní úrovni, na které se nyní český retailový trh nachází.
Když se na to podíváme z pohledu České republiky, řekneme, že nejzásadnější a nejdůležitější byl vstup rovnou dvou luxusních světových značek, a to konkrétně Balenciaga a zmiňovaný Chanel.