Je trh přesycený?

Přesycený trh
Přesycený trh

Zda je trh přesycený, je velká otázka již delší dobu. Opět záleží na tom, co si člověk pod pojmem „přesycenost“ představuje. Někteří lidé věří, že pokud jdou po ulici a vidí obchod na obchodu, je „přeobchodováno“, ale co když to tak vůbec není? Podstatné je s jakým sortimentem daný obchod disponuje.

Které konkrétní sféry jsou přesycené a které ne?

Přespříliš firem či služeb

  • Reality – bohužel je tomu tak, kamkoli se ve městě hnete, sídlí nějaká realitní kancelář, která nabízí levné pronájmy či prodeje nemovitostí a pozemků. Nemusíme se ani bavit o fyzických realitních kancelářích, stačí se podívat na internet. Kdokoli hledá pronájem nebo koupi bytu, nalezne stovky odkazů na různé realitní kanceláře, které jim s tímto výběrem pomůže. V dnešní době existuje tolik realitek, že pouštět se do nové vlastní akce, je naprosto zbytečné, jelikož šance na úspěch je mizivá.
  • Fotovoltaitky – není to tak dávno, pár let zpět, kdy tyto panely byly obrovský boomem. Kde je ta doba? Dávno pryč, tato inovativní novinka se tak rychle rozšířila do povědomí, že každý druhý podnikatel, chtěl uspět zrovna s tímto sortimentem. Bohužel i tato sféra se již začíná pomaličku přesycovat. A právě proto, by si současní byznysmeni měli dávat na tyto mělké vody pozor. A rozjíždět vlastní byznys? Ještě byste šanci na úspěch měli za předpokladu, že máte ostré lokty.
  • Advokátní kancelář – zde nejde spolehlivě říci, zda je advokátu přemíra. Jde spíše o to, kdo se za advokáta považuje. Realita je taková, že advokátů po naší republice pobíhá neskutečné množství, avšak kdo z nich je opravdu skvělým advokátem? Vystudovat právnickou fakultu ještě nutně neznamená označení – výborný advokát. Samozřejmě na internetu najdete spoustu kontaktů na advokáty, avšak stále je co zlepšovat. Pokud máte zápal, talent a víte, že jste v tomto odvětví dobří – s chutí do toho. Opravdu dobrých advokátů, kteří se perou za dobrou věc, je málo.

Ve své podstatě nejde o to, zda je trh přesycený ale o to, jakým způsobem jsou nám produkty či služby poskytovány. Vždy a všude je co zlepšovat. Opravdu skvělých specialistů a odborníků na dané spektrum sortimentu je málo. Lidé si myslí, že byznys může dělat každý, ale je to pravda? Pokud může dělat byznys každý, pak je otázka zda je přednější kvantita před kvalitou.