Franchising se v České republice těší velkému zájmu. Je to způsob, jak se rychle podnikat na své vlastní nohy, v zákrytu se však nachází jistota spočívající ve stabilitě podniku a jeho už nějaké historie. Pokud byste chtěli nahlédnout do tohoto světa, shrnuli jsme několik franšízových konceptů, o nichž by se dalo říct, že vládnou českému trhu.
Gastronomie je nejrozšířenější
Lidé musí mít, kde spát, jíst a také pít. Dvě z nutných potřeb splňují gastronomické podniky, proto se nelze divit tomu, že právě gastronomické koncepty vládnou franšízovému trhu u nás. Možnosti a také tento koncept otevřel na našem území příchozí McDonald’s, který ostatně otevřel franšízovou bránu i ve své domovině, tedy ve Spojených státech.
Kromě takového rychlého občerstvení se však v Česku rozpínají na základě franšízových smluv i další společnosti, které nutně nespadají do definice fast foodu. Mohou to být Pizzerie Coloseum například.
Služby lidem také kralují
Kromě gastronomických franšíz našemu trhu kralují také služby. Aby se franšízový koncept na poli služeb udržel, musí nabízet skutečně kvalitní služby. Na základě franšíz se u nás rozpíná nejedna síť drogerií, k nimž patří například Teta Drogerie, ale také lékárenské koncepty, k nimž patří například BENU lékárna.
Stále více se na základě franšízových smluv rozšiřují i farmářské prodejny nabízející pouze to nejčerstvější, co běžně v takové kvalitě není v supermarketech nebo hypermarketech nabízeno. Do této kategorie bychom mohli zařadit franšízu Sklizeno nebo Náš grunt.
Franšíz stále přibývá
Seznam by tímto samozřejmě nekončil. Aktuálně u nás působí přes tři sta franšízových konceptů, které čekají na další rozšíření do dalších koutů republiky.