Franšízový svět láká každým dnem nové a nové franšízy, které jsou lákavé zejména pro lidi, kteří chtějí vstoupit do světa podnikání, ale nevědí, jak na to. Nedávné statistiky ukazují, že v případě franšízového podnikání nehrozí dokonce ani tak velký krach společností, který hrozí podnikatelům s vlastním byznysem v prvních pěti letech. U franšízového podnikání je to naopak tak, že po pěti letech se konečně začne více dařit, jelikož se většinou získá počáteční investice zpět. Nemůžeme se tedy divit tomu, že podnikatelé do franšízových sítí investují, že začínají provozovat své vlastní franšízy.
Do výběru franšízových sítí by se měla v příštích osmi letech dostat také Česká pošta. Na partnerské provozovatele už je nyní převedeno více jak pět set provozoven, do konce roku 2025 by mělo partnerských provozoven existovat už skoro patnáct stovek.
Co všechno Česká pošta nabízí?
Pravděpodobně nemusíte poštu dlouho představovat, každý člověk s ní má vlastní zkušenosti. Česká pošta v současné době nabízí základní poštovní služby, k nimž patří například příjem a výdej listovních a balíkových zásilek, také ke službám patří i příjem poštovních poukázek, vybrané bankovní služby výplata důchodů nebo takzvané SIPO.
Proč investovat do franšízy České pošty?
Mnozí lidé nemají s poštou zrovna dobré zkušenosti, a tak se ptají, proč mají právě do pošty investovat. Důvodem je prý to, že Česká pošta očekává lepší finanční výsledky. Stát má totiž částečně uhradit základní služby, které si objednává.
Je však třeba konstatovat, že ten, kdo se rozhodne do České pošty investovat, musí počítat zejména s její konkurencí v podobě společnosti Zásilkovna, která jí opravdu už šlape na paty. Zásilkovna v současné době nabízí levnější a také rychlejší služby, jak přepravit balíky či dopisy k příjemci.