Podnikání je odvětví, které láká stále více lidí. A dokonce i přes koronavirovou krizi, ve které mnozí vidí příležitost. Pokud si někteří nejsou jistí svou vlastní vizí nebo ji vůbec nemají, nabízí se franšízové podnikání, které se i po letech těší ze stále větší popularity. Bohužel se mezi franšízanty najdou ti, kteří se domnívají, že v tomto případě nelze zkrachovat. Že zkrátka je riziko neúspěchu tak nízké, až je takřka nulové. Jenže není tomu tak. I franšízy se mohou dostat na dno.
Laický přístup = jistá záhuba
Podle odborníků chybují zájemci o franšízu už při samotném výběru. Hledají takový koncept, který nejvíce vynáší a už se nedívají na to, jestli mu dokážou něco přinést, jestli mu rozumí nebo jestli je jim dané odvětví vlastně vůbec blízké. Ve skutečnosti zde panuje laický přístup, který je takřka jistou záhubou.
Právě nulová zodpovědnost a touha po rychlém zbohatnutí nakonec vede k velkým finančním ztrátám. Dále bývá problémem neakceptování stanovených pravidel, za nimiž stojí majitel konceptu. Není dobré zde myslet nad rámec majitele, člověk je pouze součástí, nikoliv majitelem celku.
Zájem o franšízanty roste
Podle posledních statistik však zájem o franšízanty roste. Zejména pak o ty, kteří mají danému konceptu co tát a kteří chtějí daný byznys opravdu posunout zas o kousek výš. Firmy se tímto způsobem snaží expandovat do zahraničí nebo dále po zemi, ve které působí.
Zájem o franšízanty je i ze strany zahraničních subjektů. I když ze strany franšízantů je zájem spíše o tuzemské franšízy, pokud zahraniční koncepty jsou dostatečně kreativní a zajímavé, zájem roste i o ně.
Společnosti se dnes nebojí ani toho, že by nedokázaly čelit nahromaděné konkurenci. Mají několik es v rukávu a věří, že jsou silnější než jakákoli jiná firma či pobočka nabízející podobné služby.