Na českém franchisovém trhu se nedávno objevila Yogoterie – osvěžující koncept, jehož hlavním předmětem je frozen yogurt, neboli mražený jogurt. V nabídce tohoto sladkého konceptu však naleznete také mléčné koktejly, smoothies, neboli ovocem zahuštěné nápoje nebo klasické čerstvé jogurty s nepřeberným množstvím chuťových variací. Celý koncept Yogoterie vychází ze stále narůstajícího zájmu o zdravé stravování. Yogoterie proto nabízí těmto zákazníkům zdravější zmrzlinové dezerty, které tučnější a kaloričtější složky běžných dezertů v cukrárnách nahrazují právě pravým čerstvým jogurtem. Koncepte je proto oblíbenou alternativou pro ty, kteří chtějí nejen zdravě, ale i dietně mlsat.
Provozovna Yogoterie potřebuje plochu o výměře zhruba 15 – 40 m², se skladovacími prostory. Ideálními prostory pro provoz Yogoterie jsou ostrůvky v obchodních pasážích, koncept lze ale provozovat i v klasických pasážových prodejnách. Nejnáročnějším krokem při rozjíždění tohoto zmrzlinového konceptu je údajně vysoká počáteční investice. Stroje potřebné na výrobu těchto zmrzlinových dezertů jsou totiž velmi specifické a nákladné, proto se počáteční náklady na provoz odhadují na jeden až dva milionů korun.
Za poslední rok založila Yogoterie v Praze dvě své provozovny a to nákupních centrech Arkády Pankrác a Atrium Flora, přičemž zakladatelé konceptu plánují v brzké době provoz více prodejen v Praze. Případným zájemcům o rozjetí vlastního podniku tohoto franchisového konceptu nabízí ovšem nejen technologii provozu, ale také vyjednané lokality v obchodních centrech po celé republice a nebrání se ani založené franchisové provozovny přímo v Praze.