Jistě to všichni znáte, slevy jsou všude a málokdy něco koupíme bez nich. Vážně na naši psychiku slevy ještě stále působí? Odpověď zní: Ano, ale…
Pokud někde vidíme slevu například 20%, přijde nám to vlastně normální a přirozené. Nejenom 20%, ale i 50 a klidně i 70 %. Jelikož je „sleva“ něco, co považujeme za běžné, nemá tak silný vliv na naše rozhodování, jako mívala dříve, kdy věci měly svoji cenu a ve slevě jste mohli nakoupit pouze málo co.
Jak vytvořit slevu, která prodává?
Jednoduše! Lidé totiž již nepřemýšlejí jenom o tom, jak ušetřit, ale jak získat peníze. Pokud jim tedy nabídnete možnost nákupem „získat peníze“, máte o tržbu postaráno.
Jak na to?
V principu existuje hned několik metod:
Nabídněte kupujícím peníze zpět
Můžete vyhlásit například jednoduchou nákupní akci: za každých 100 utracených korun, získáte 20 korun zpět! Zákazník tak v podstatě dostane slevu 20 %, ale díky zvoleným slovům, kterými je tato skutečnost řečena, má zákazník pocit, že doopravdy ušetří peníze, na nákupu vydělá a ten pro něj bude ještě navíc výhodný. Lidé v těchto slevách často kupují do zásoby a více, než by doopravdy jinak koupili.
Věrnostní karta
Můžete pro zákazníky založit věrnostní program. Ideální však je nejenom sleva procentuální, ale reálná hodnota, jako jsou například body, které je pak možno směnit za reálné peníze. Může se jednat o bod za každých utracených 10 korun, sleva tedy činí deset procent. Tato metoda je velmi efektivní, jelikož vaše zákazníky vede k tomu, aby u vás nakoupili opakovaně. (Proč si myslíte, že věrnostní kartičku nabízí každý větší potravinový řetězec? Zkuste porovnat výhody a nevýhody různých věrnostních programů, které znáte a uvidíte, že je možno nastavit je šikovně tak, aby motivovaly zákazníka k nákupu. Osobně díky věrnostnímu programu nakupuji většinou u jednoho řetězce).
Slevové kupóny
Slevové kupóny fungují poměrně velmi dobře, pokud splňují dvě základní pravidla. 1. – mají na sobě napsanou konkrétní částku. Nikoli procentuální slevu, ale konkrétní částku v korunách. Lidé poté totiž neuvažují o takovém kupónu pouze jako o slevě, ale jako o bankovce (jako o penězích). To je ještě ale nemotivuje k tomu, aby je použili. Proto je zde zásada 2.- na kupónu musí být datum expirace. Kupón zkrátka musí jednou propadnout a zákazník o tom musí vědět. Nechá-li totiž propadnout takový kupón, nechá propadnout peníze, a to přeci nechce. Proto jej s mnohem větší pravděpodobností využije a nakoupí u vás před datem na kupónu.
Pokud tedy chcete přitáhnout své zákazníky, aby koupili váš produkt, vyzkoušejte některou z těchto metod nebo jejich kombinaci. Nejedná se pochopitelně o zaručený návod, který by musel fungovat v jakémkoli podnikání vždy a na první pokus. Proto tedy zkoušejte různé varianty a zůstaňte u té, která pro vás bude nejvýhodnější.