Franchisová konference, která proběhla v Praze na Pankráci v prostorách firmy OK systém 25. října 2017, nabídla spoustu zajímavých programových bodů, které nějakým způsobem souvisí s franchisingem. Pokusíme se vám alespoň ve stručnosti představit některé body programu, které jsou zajímavé pro ty, kteří chtějí formou franchisových konceptů podnikat, nebo už tak podnikají.
Přesvědčit lidi nebylo jednoduché
Jednou z nejzajímavějších přednášek bylo vystoupení master-franchisanta Jana Gondy ze sítě výživových poraden Naturhouse pro Českou republiku a Slovensko, a sice na téma proč jde o úspěšný franchisový koncept. Předem je třeba říci, že cesta pana Gondy k franchisingu jako takovému a celé koncepci Naturhouse byla poměrně komplikovaná a rozhodně ne přímá.
Pan Gonda pracoval v různých oblastech, mimo jiné třeba jako ředitel dealerství značky Honda, poté jako obchodní ředitel firmy Joalis pro Evropy a Čr, firmy zaměřené na přírodní medicínu. Odtud už se dostal ke značce Naturhouse, která ho přesvědčila. Splňovala jeho touhy v oblasti zdraví. I když sám říká, že nebylo jednoduché lidem přiblížit, co to vlastně franchising znamená, nakonec se to povedlo.
Naturhouse má nyní 91 poraden týkajících se výživy v Čechách a dalších 28 na Slovensku, mnohé se ještě otvírají.
Opustit teplé místo chce odvahu
Z nabitého programu ještě vybíráme například přednášku Ing. Šimony Mastného, na téma: Proč jsem opustil dobré místo a koupil franchisovou licenci. Pan Mastně je nyní Managing Partnerem TAB Board CZ a SK. Tento koncept TAB Board byl vybudován roku 1990 ve Spojených státech amerických a postupně se vypracoval na koncepci, jež pomáhá podnikat majitelům různých firem v 17 zemích.
Pan Mastný měl už v době vstupu do koncepce TAB Board za sebou bohatý profesní životopis, pracoval na různých místech manažerských pozicích a své zkušenosti mohl samozřejmě velmi dobře zúročit. Opustit teplé místečko a pustit se do podnikání jako franchisant sice vyžaduje odvahu, ale zase se to vše vrací.