Jaké franšízy se zařadily do TOP stovky?

Top stovka franšíz
Top stovka franšíz

Franšízových sítí neustále přibývá. Každým rokem vznikne mnoho nových franšízových firem, které se odhodlají změřit své síly s konkurencí. Ke konci roku pak vznikne žebříček TOP franšíz. Portál Franchise Direct zveřejňuje tento žebříček už deset let a je nutno podotknout, že už několik let je takřka neměnný. Bylo tomu tak i vloni či nikoliv?

Loňský rok byl pro tento žebříček jubilejní. Jednalo se už o desátý rok, kdy se žebříček sto nejlepších franšíz sestavoval. Než však přejdeme ke konkrétním výsledkům, je třeba vědět, jak se franšízy oceňují. Porota Franchise Direct sleduje výsledky jednotlivých franšíz po celý rok. Klade se důraz například na expanzi do zahraničí, taky je velice důležitý počet nových franšíz, které během uplynulého roku vyrostly v různých zemích světa.

Dokonce se sestavují i grafy či statistiky, které říkají, v jakých zemích se daří franšízám nejvíce. Například v Německu franšízový trh generuje přes sto miliard eur ročně. Zde mají největší zastoupení franšízy gastronomie nebo například franšízy cestovního ruchu.

Nyní už o konkrétních výsledcích.

Obecné:

Stejně jako v minulých letech, tak i letos se na vrcholu žebříčku našly hlavně gastronomické franšízy, které jsou už několik let tahouny franšízového trhu. Vloni všechny gastronomické franšízy zaznamenávaly o něco větší úspěch než kdy jindy, a to hlavně proto, že zapojily do svého podnikání více moderní technologie, což ocenila celá řada zákazníků.

Komu dáme palec dolů?

Ne všechny gastronomické franšízy se mohly těšit z úspěchu a prosperity. Velice překvapil například Subway. Této franšíze musíme dát palec dolů, protože ze své čtvrté pozice z roku 2016 klesla až na desátou pozici.

Na první příčce se stále drží McDonald’s, na druhé KFC, třetí patří Burger Kingu. Co se týče dalších franšíz, v první desítce se umístila i franšíza Pizza Hut nebo Dunkin‘ Donuts.